Voor een fitter lichaam en een betere doorbloeding

Veel mensen ervaren stijfheid en spierpijn na het sporten of na langdurig stilzitten of na veel eenzijdig bewegen. Yoga kan helpen bij een snel herstel. Ervaar het zelf en meld je hier aan voor een proefles yoga. Recensie.

Waarom al die moeite?

Voor een fitter lichaam en een betere doorbloeding

Bij een goede bloedcirculatie functioneert je lichaam beter en voel je de energie door je lichaam stromen. Voor alle weefsels in het lichaam (organen, spieren, gewrichten.) is een goede doorbloeding van levensbelang. Een goede bloedsomloop zorgt ervoor dat alle weefsels in het lichaam direct of indirect worden voorzien van zuurstof en voedingsstoffen. En de afvoer van alle afvalstoffen. Dit kun je voelen.
Ook de conditie van je lichaam is van levensbelang. Je hele lichaam dient 'gezond gebruikt ' te worden inclusief uitdagingen binnen je mogelijkheden. Hierdoor kan je meer gelukkig voelen..

Is dat voor mij geschikt?

Als je wilt inzetten voor een fitter lijf en een betere doorbloeding is deze yogales een uitstekende keus!  Er Moet Niets, het Mag. Je bepaalt zelf  jouw grens. Na de les voel je jezelf sterker en meer voldaan. En je voelt dat je algehele conditie verbetert.

Voorbeeld van conditie en souplesse

Conditie  en fitheid wordt beïnvloedt als iemand steeds onder hoge druk  van het leven staat  en onvoldoende ontspant. Bijvoorbeeld schouderspanning geeft vaak aan dat iemand over zijn hele lichaam spanningen en blokkades heeft. Wanneer iemand gespannen is trekt hij automatisch zijn schouders op om zijn kwetsbare nek en hoofd te beschermen. Een geschikte yogaoefening is de lappenpop houding om dit te ontspannen.
Om de conditie van je lichaam en je zenuwstelsel positief te versterken kan onder andere de Tangasana toegepast worden.  

Voor een fitter lichaam en een betere doorbloeding

De tangasana: Deze houding stretcht de hamstrings, opent de heupen en creëert ruimte in de ruggengraat. De Staande Tang kalmeert het zenuwstelsel en staat dan ook bekend als rustgevende houding. Deze houding biedt verlichting als je last hebt van stress, vermoeidheid of lichte hoofdpijn.
Uitvoering
1) Ga gemakkelijk staan voeten gespreid. Trek je voeten op, zodat een voetboog ontstaat. Verdeel je gewicht over je voeten. twee punten voor en twee punten achter. Breng alleen je tenen terug naar de grond.
2) Breng je armen omhoog, strek je uit en adem diep in. Breng je armen naar voren en omlaag. Houdt hierbij je lichaam lang en adem uit..
3) Laat je hoofd hangen en je armen bungelen..Adem langzaam in en vooral goed uit. naar je voeten. Als je genoeg ruimte ervaart, plaats je de armen achter je benen op de kuiten of je enkels.
4) Laat na enkele minuten je armen vrij bungelen zonder controle. en kom langzaam omhoog. Eerst in je bekkengebied en vervolgens wervel voor wervel in je rug.
5) Laat je schouders als vanzelf weer op hun plaats terugvallen. Adem een keer goed door. Einde.

Bij een fitter lichaam horen m.i. oefeningen om ons immuunsysteem te versterken.

Het is niet zo belangrijk of je alle oefeningen mee kan doen. Dat jij er bent, doet er wel toe. Aandacht voor voedende oefeningen, maar ook voor stilte. Zodat je tot rust komt. Wij maken gebruik van klankschalen, kloppingen, ademhalingstechniek, meridiaanoefeningen. Voor een fitter lichaam en een betere doorbloeding. Recensie.

Velen mensen gingen je voor. Doe ook mee en wordt fitter en krijg meer weerstand tegen ziekten.

Print Friendly, PDF & Email
>