Malvatherapie

Energetische therapie bij stress

Algemene beschrijving stress

Het begrip stress wordt beschreven in de DSM5 (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) en er is zeer veel informatie op internet te vinden.

Algemene stress is een veel voorkomend verschijnsel in ons dagelijks leven en veel mensen ondervinden er last of voordeel van. Op het werk helpt gezonde stress om goed te presteren. het maakt alert, geconcentreerd en efficient. De spanning maakt het lichaam klaar voor actie en dat is nodig om te te kunnen reageren op bedreigende situaties. Na enige tijd verdwijnt deze spanning weer en keert het lichaam terug in een toestand van rust.

Als een persoon stress ervaart dat niet in zijn of haar belangen is en als een nare ervaring wordt ervaren, spreken we van negatieve stress. Het uit zich op vele vlakken zowel lichamelijk als geestelijk.

Veel voorkomende klachten

- Mensen die gauw boos zijn of zich opwinden, prikkelbaar zijn, kort lontje
- Voortdurende vermoeidheid. het lichaam raakt uitgeput
- Meer kans op pijn en ziek zijn.
- Slaapproblemen
- Eetproblemen.
- Hartkloppingen.
- Verslavingen.

- Hoofdpijn / migraine
- Overmatig transpireren
- Tinnitus (oorsuizen)
- Stijve spieren (staat stijf van de spanning)
- Aanhoudend gevoel van gespannenheid.
- Lichamelijke klachten die geen duidelijk aanwijsbare reden hebben.
- Emotionele buien. Er hoeft bijna geen aanleiding te zijn of er volgteen huilbui

Voor wie is Malva Therapie geschikt?

Malvatherapie is geschikt voor jong en oud. Malva Therapie heeft een genezende en een pijnstillende/ verzachtende werking. Malva therapie werkt aanvullend of ondersteunend en vervangt geen reguliere arts of reguliere therapie. Daarom verwijzen wij zo nodig terug naar de huisarts.

Wat biedt Malvatherapie?

Energetische behandelingen die doorwerken op de tonus van uw huis, uw spieren en op uw psychische gesteldheid. Daarnaast zoeken wij samen de oorzaken op en leren u daar anders mee om te gaan. Bewust worden van wat er allemaal gebeurt en hoe je er bewust mee om kunt gaan. Desgewenst kan ook een volledige ontspanningsmassage gegeven worden. Soms worden kruiden toegepast. Ook kunnen vaardigheidstrainingen wat betreft uw communicatie aan te bevelen. Of wordt er geleerd uw grenzen aan te geven bijvoorbeeld, hoe doet u dat? Er zijn specifieke behandelingen hiervoor en soms wordt grenzen aangeven ook geoefend.

Vergoeding door zorgverzekeraars

Vergoeding is afhankelijk van je afgesloten verzekeringspakket.
Klik de button voor het overzicht van aangesloten zorgverzekeraars.