Malvatherapie

Over energetische therapie

Energetische Therapie richt zich op het herstellen van de harmonie en de natuurlijke balans in het lichaam en het bevorderen van het zelfherstellend vermogen van de mens. Meer over energetisch therapie conform VVET

VVET_logo_no_background

Is energetisch therapie nieuw?

Nee, energetische therapie werd in oeroude tradities al toegepast. Denk hierbij aan de Chinese en Ayurvedische Geneeswijzen. Het werken met energiebanen (meridianen), acupunctuur, energiecentra (chakra’s) en de natuurelementen zijn in het "Oosten" al heel lang en duidelijk geaccepteerd.

Wat is Malvatherapie

Malva therapie is een energetische therapie waarbij het gaat over in balans brengen van lichaam, geest en ziel. Chronische ziekten ontstaan wanneer het zelfgenezend vermogen van de mens niet meer in staat is om op eigen kracht een nieuw evenwicht te creëren. Meer over Malvatherapie

Logo beroepsvereniging BvMT

Ankhbehandelingen en Kosmische schijfbehandelingen

Uniek aan Malvatherapie zijn de Ankhbehandelingen en Kosmische schijfbehandelingen. De Ankh is een therapeutisch instrument. Veelal bekend uit de Egyptische periode. Maar het kent een veel langere historie en nog belangrijker: het heft een eigen bewustzijn.

Wij als therapeuten kunnen de Ankh inzetten bij hardnekkige klachten. De genezing kan vlotter verlopen en iemand kan sneller bewuster worden van het hoe en waardoor. Naast de Ankh kunnen wij ook de Kosmische Schijf gebruiken. Dit therapeutisch instrument kan ingezet worden voor regressietherapie waarbij iemand terug gevoerd wordt naar zichzelf. En dan wordt de klacht of het probleem vanuit de ziel aangepakt met een langdurig resultaat.

De Ankh en de Kosmische Schijf kunnen hun werk doen bij pijnbestrijding, het activeren of reduceren van energiestromen en om veranderingsprocessen op gang brengen en versterken.

Waarvoor kunnen wij hulp of ondersteuning bieden?

• bij veel lichamelijke Aandoeningen, waaronder ook chronische klachten.
  • bij het bestrijden van soorten van pijn. Denk hierbij aan fysieke pijn en geestelijke pijn. Consulteer eerst je huisarts. Malvatherapie biedt specifieke behandelingen voor pijnbestrijding, ook fantoompijn.
  • Toegepaste Malvatherapie biedt complementaire behandelingen voor psychische aandoeningen, zoals depressie, borderline, psychose, autisme, angsten, fobieën. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de kennis over de geestelijke en energetische oorzaken en achtergronden.
  • bij transformatie en persoonlijke ontwikkeling. Steeds meer mensen zoeken zingeving en innerlijke balans. Of zijn de weg of hun kompas in hun leven kwijt geraakt. Ook worden er steeds meer hoog gevoelige mensen geboren of ontwikkeld. Als Malva therapeut kunnen wij je leren om te gaan om Jezelf Daarnaast jezelf te beschermen tegen allerlei invloeden die "zomaar" van buitenaf op je afkomen.
  • Kanker (Maligne Gezwellen) worden NIET energetisch door ons als Malvatherapeut behandeld. Omdat als er energie wordt toegevoegd aan het lichaam, daarmee ook een kankercel energie ontvangt en de aandoening daardoor kan verergeren. De aandoening komt van binnenuit en daarom kunnen wij als Malva Therapeut je wel helpen waarom deze aandoening zich voordoet in je leven. Door inzicht te geven wat je zelf kunt doen, voeding, gedrag, denken, bewustwording.

Staat de aandoening er niet bij?: Klik hier voor meer aandoeningen en waarvoor speciale behandeltrajecten zijn ontwikkeld.

Welke behandelvormen zijn?

• Chakratherapie
  • Meridiaan behandelingen
  • Energetische Massages
  • Ethermassages
  • Magnetiserende behandelingen
  • Lichttherapie
  • Kleurentherapie
  • Regressietherapie
  • Reiniging van lichaam en geest
  • Zielkundige behandelingen
  • Ankhbehandelingen en Kosmische schijfbehandelingen

Werkwijze

Elke mens is uniek en elk traject is anders. Elk traject is hierbij maatwerk!

Vooraf aan elk traject zal een geheel vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek van circa een half uur gehouden worden. In dit gesprek wordt de vraagstelling verkend en verduidelijkt en wordt wederzijds gekeken of er een goede verbinding is. Indien er gekozen wordt om direct een behandeling te ontvangen geldt het afgesproken tarief. De tariefstelling zal in onderling overleg plaatsvinden.

Een coachgesprek of chakrabehandeling (of een combinatie daarvan) duurt 1 á 2 uur afhankelijk van de persoonlijke situatie. Tijdens het intakegesprek zal een coach/behandelovereenkomst worden opgesteld en ondertekend.

Vergoedingen

Voor Chakra-/ Malvatherapie geldt dat de behandelingen door een aantal van de zorgverzekeraars gedeeltelijk vergoed wordt.
Klik hier voor een overzicht van aangesloten zorgverzekeraars. Tip: Neem vooraf contact op met je zorgverzekeraar.

Wij zijn als therapeuten aangesloten bij de BvMT (Beroepsvereniging voor Malvatherapeuten inclusief chakratherapie) en de VVET (Beroepsvereniging voor energetisch therapeuten).  Neem vooraf contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.