Over natuurlijke geneeswijzen

Natuurlijke geneeswijzen is de verzamelnaam voor alle therapievormen die werken met energieën, intentiekracht, healing of andere spirituele methodes.

De geneesmethoden zijn gebaseerd op een natuurlijke en holistische aanpak van klachten, aandoeningen en ziekten. De therapie richt zich op het herstellen van de harmonie en de natuurlijke balans in lichaam, ziel en geest. Het zelfherstellend vermogen van de gehele mens wordt geoptimaliseerd zodat de gezonde balans kan worden bereikt.

Wel zijn er zeer algemene benamingen, want de rijkdom aan natuurlijke behandelmethoden is enorm. Wij zijn aangesloten alsbij de Vereniging ter Bevordering van Alternatieve Geneeswijze (VBAG)

Veel natuurlijke geneeswijzen hebben overeenkomsten

• klachten niet afzonderlijk behandelen, maar in samenhang met andere factoren, zoals andere problematiek, leefstijl en persoonlijkheid
  • de balans willen herstellen
  • ervan uitgaan dat de cliënt/patiënt zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar gezondheid
  • met ‘natuurlijke’ middelen werken of deze adviseren
  • uitgaan van de samenhang tussen lichaam en geest

Wie maken gebruik van natuurgeneeswijzen?

Dat zijn mensen die bewust in het leven staan en zelf bewust kiezen. Zij voelen zich regulier niet gehoord en gezien. Zij komen niet verder of zijn vastgelopen in het reguliere systeem.

Over Malvatherapie

Malva therapie past ook in de hierboven genoemde natuurlijke geneeswijzen.

Uniek aan Malvatherapie zijn de Ankhbehandelingen en Kosmische schijfbehandelingen. De Ankh is een therapeutisch instrument bekend uit de Egyptische periode. Meer achtergrond informatie kun je vinden op de site van de BVMT.

BVMT

De Ankh kan ingezet worden waardoor de genezing vaak soepeler en vlotter verloopt.
Naast de Ankh kunnen wij ook de Kosmische Schijf gebruiken. Dit therapeutisch instrument kan iemand terugbrengen naar zichzelf. En dan wordt de klacht of het probleem vanuit de ziel aangepakt met een langdurig resultaat.

De Ankh en de Kosmische Schijf kunnen beiden  hun werk doen bij pijnbestrijding, het activeren of reduceren van energiestromen en om veranderingsprocessen op gang brengen en versterken.

De 2 benige Ankh

Voor welke aandoeningen kun je bij ons terecht?

Met "aandoening" bedoelen wij een afwijking van de gezonde toestand van lichaam of geest. Het is een overkoepelend begrip voor de verzameling van symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps, letsels en vormen van RSI. [bron] Onderstaande ljst zijn voorbeelden waarvoor wij hulp kunnen bieden. Echter, wij vervangen geen reguliere artsen.
Wanneer je op deze site terecht bent gekomen, heb je waarschijnlijk klachten. Klachten als vermoeidheid of een burn-out; veelal een klacht waar je nog geen oplossing voor hebt kunnen vinden en al enige tijd mee ‘moet’ leven. Een klacht, dat eigenlijk een signaal van je lichaam is, om aan te geven dat het nu even niet goed met je gaat.

Chronische en acute aandoeningen

Spier, gewrichtpijnen
fantoompijnen
Infecties

De druk van het moderne leven en overbelasting

Slaaploosheid
Stress, lichte hartklachten
Depressie
Burn-out
Oververmoeidheid
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS - ME)
Relatieproblemen
Boosheid
Verdriet
Rouwverwerking
Verslaving

Psychische stoornissen

Psychose
Schizofrenie
Angst
Borderline
Eetstoornissen
Boulimie
Anorexia nervosa
Slaapstoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
DIS
Autisme
Ziekte van Gilles de la Tourette

Werkwijze

Elke mens is uniek en elk traject is anders. Elk traject is hierbij maatwerk!

Het eerste contact is vaak telefonisch waarin we verkennen of wij de juiste hulp kunnen bieden. Tijdens de eerste afspraak maken we een globaal plan van aanpak en checken het goed voelen en evalueren de voortgang.
Jij staat centraal. Lijkt het je wat?

Vergoedingen

Onze behandelingen (€ 85,00 per sessie) worden niet vergoed vanuit de basisverzekering maar bij de meeste zorgverzekeraars kun je een aanvullende verzekering afsluiten. VBAG vergoedingen overzicht
Sommige mensen kiezen ervoor om de behandelingen zelf te betalen. Zie ook Zorgwijzer Alternatieve Geneeswijzen (2022)

VBAG lichte achtergrond