Hoe je meer energie krijgt

By Marchal | Weekthema yoga

Hoe je meer energie krijgt.

Alle energie gaat naar dat, waar jij jouw aandacht aan besteedt. Meer energie komt beschikbaar als je met kleine stapjes je gewoonten en gedrag verandert. Let op dat er structuur in je dagindeling zit. Besteedt aandacht aan gezonde voeding. Houd je lichaam in conditie doe bijvoorbeeld yoga.

Relaxing in de natuur

Ga naar een ervaren yogaleraar of lerares toe. Doe mee met meerdere yogalessen. Zeg wat je wilt en sta toe wat er gebeurt. Doe zo weinig mogelijk en let op. Het onderdrukken van je gevoel en emoties kost namelijk erg veel energie voor je energiesysteem. Elke keer als je een emotie onderdrukt, zet je de energiestroom in je energieveld op slot en word je moe. Deel gerust wat je ervaart. Heeft een les je wat opgeleverd?
Vooral het onderdrukken van boosheid en irritatie kost veel energie. Sta je gevoel en je emoties toe. Kijk naar dat wat jou stoort in die andere mens. Doe even niets en vraag je daarna af wat jou stoort zegt over jou. Glimlach en voel wat er fysiek gebeurt.

Kijk met een glimlach naar de dingen van de dag

We maken onszelf gek en wij zetten onszelf onder druk, waardoor verkramping optreedt en sluiten we ons energiesysteem af. Leer jezelf om te glimlachen wees gewoon ontspannen. Oefen dit.

Energie!

Oefen jezelf om met aandacht bij jezelf en je eigen lichaam te blijven.

Je fysieke lichaam is je meest trouwe vriend. Zonder vooroordelen. Daarom zijn de signalen van je lichaam zeer betrouwbaar. Leer Luisteren ernaar.
Neem hiervoor de tijd, vooral om je denken alvast alles invult en kleurt. Veel mensen vinden dat moeilijk en lastig.
Als je dat ook vind, geef je dan hier op voor een proefles yoga.

  • Tips voor meer energie

  • ​Meer energie komt beschikbaar als je met kleine stapjes je gewoonten en gedrag verandert. Bijvoorbeeld door het verbeteren van je nachtrust. Dus op tijd naar bed gaan en ook op tijd opstaan. Zorg voor structuur in je dagindeling. 
  • Besteedt aandacht aan gezonde voeding. Eet verse groenten van het seizoen. In elk seizoen zijn er specifieke groenten van ons eigen land. Hierin zit meestal alles wat je werkelijk nodig hebt. Als je het zelf samenstelt met verse groente gaat het net zo snel en is vaak ook nog goedkoper.Wees kritisch en neem geen kant en klaar voeding. We eten voeding waaraan chemicaliën zijn toegevoegd, de foute E-nummers, Zorg voor voldoende vitaminen en mineralen, maar laat je niet gek maken.
  • Beweeg fysiek en ga de natuur in. Neem even afstand van waar je mee bezig bent. Een gezond lichaam is goed in staat om alle afvalstoffen te neutraliseren en af te voeren. Houd je lichaam in conditie.
  • Doe regelmatig yoga, bijvoorbeeld de "Tibetaanse vijf" of de "zonnegroet". of de "Javaanse hurkzit". Maak een meditatieve wandeling aan het strand.
  • Doe dingen die bij je passen, volg je innerlijke levenspad. Die vind je door stil te worden, bij jezelf komen en blijven. Een soort meditatie. Als je dingen doet die niet bij jou horen kost dat energie, veel energie. Doe waar je blij van wordt, dan komt er energie vrij.
  • Ga om met mensen om die je voeden, je accepteren. Vermijd mensen die je vaak belasten of manipuleren. Als een televisie programma je belast of manipuleert, zet hem uit!
  • Leuke dingen in het vooruitzicht hebben. Je kan dit ook plannen.
  • Een goede nachtrust.
  • Een cadeau aan jezelf geven.
  • Af en toe nieuwe kleding kopen.
  • Een grote inspanning doen.
  • Muziek kan veel energie geven.
Wat houd je tegen om betere energie huishouding te krijgen? Meer ontspanning te ervaren? Aantrekkelijker worden en een beter gevoel te krijgen?

Er zijn vele manieren om dit aan te pakken en niemand is uitsluitend de beste ten opzichte van anderen. Er zijn vele goede bekwame helpers, maar ook zakkenvullers. Praktijk de Balans kijkt holistisch naar oorzaken van te weinig energie en je energie goed te reguleren oa door stress. In de les is veel aandacht voor meer volledig ademhalen en spanningen afvoeren op alle niveaus. Soms kan dat snel resultaat opleveren, vaak duurt het meerdere lessen. Als dit niet snel genoeg gaat, of je hebt al een medisch traject of een psychologisch traject achter de rug kun je Malvatherapie overwegen. Wij werken samen met je psycholoog, fysiotherapeut.


unt je jezelf aan- en afmelden voor elk onderwerp.

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Sinds augustus 1976 geeft Marchal van Straten regelmatig yogales, meditaties, lezingen, workshops, trainingen en consulten. Denk hierbij aan groepen, personen, verenigingen en bedrijven. De rode draad is het bieden van ontspanning en persoonlijke ontwikkeling, inzichten, beter samenwerken, zodat veel dingen in je leven net even gemakkelijker gaat. Aan de orde komen bijvoorbeeld persoonlijke problemen, vastlopen in relaties, zaken etc. Maar ook bedrijfsvragen m.b.t.. keuzes en samenwerken op strategisch, tactisch en uitvoerend niveau.