Gronden om meer in balans te komen​​​​

Een plant kan goed groeien en zichzelf naar zijn aard ontwikkelen als het goed gegrond is. En goede voeding krijgt.
Als je goed gegrond bent, dan ben je energetisch verbonden met de aarde. Hierdoor ben je beter in staat om met spanningen en emoties om te gaan. En je ontwikkelt een sterk bewustzijn van je lichaam. Je wordt gezonder. Dat wil je toch.

Veel mensen zitten in hun hoofd, denken te veel.  

Vrouw in boothouding

Als de basis verstoort is, kunnen klachten ontstaan:

  • Warm hoofd, koud onderlichaam.
  • Pijn in lichaam, weinig gevoel.
  • Geeft weinig om eigen lichaam.
  • Schermt zichzelf af.
  • Heeft moeite zich open te stellen.
  • Minder goede communicatie met jezelf en met andere mensen.
  • Meer risico voor fysieke en psychische klachten.

Actief gronden, om weer in balans te komen en te blijven

Door onder andere, de dagelijkse drukte en te weinig rust, kunnen spanningen en energie in je lichaam ophopen. Het teveel aan energie moet afgevoerd worden, inderdaad naar de aarde. Gronden of aarden is jezelf met de aarde verbinden, de aarde energie toelaten en door je heen laten stromen. Heel fysiek dus. Yoga oefeningen, meditaties helpen je om tot rust en in je basis te komen en te blijven. Ook Malvatherapie kan je uitstekend helpen.

Aarden reduceert op natuurlijke wijze:

  • Ontstekingen
  • Snurken
  • Slapeloosheid
  • Spanning en stress
  • Spierpijn en hoofdpijn
  • Pijn

Aarden vertraagt het verouderingsproces en beschermt je tegen de negatieve effecten van Elektro Magnetische Straling (EMF). Aarding versterkt verrassend eenvoudig:

  • Je immuunsysteem
  • Je energieniveau
  • Je bloedsomloop
  • Je herstel na ziekte of operatie

Eenvoudige aardingsoefening

Oefening:  Ga staan als een boom op de grond (mag ook zittend) en laat wortels uit je voeten groeien naar de kern van de aarde.
Zet je gewicht op je linkerbeen en ervaar het verschil met je andere voet. Houd je lichaam recht; dus niet teveel buigen; net als een boom. Probeer hierbij rustig door te ademen en adem de rode aarde energie in door je voet (alsof dat kan).
Kom langzaam terug naar het midden en voel je voorvoet op 2 punten en je hielen op de grond op 2 punten. Breng je het gewicht naar je rechterbeen en probeer hierbij rustig door te ademen en adem de rode aarde energie in door je voet. Voel.
Adem rode aardkleur in je voeten en laat die door je voeten en benen circuleren. Klop met je handen op je voeten en benen. Span en ontspan je voeten. Visualiseer de zon (hoger zelf) onder je voeten.

Oefening:  Ga in de muishouding, kindhouding liggen gedurende minimaal 5 minuten. In deze houding kun onnodige spanning in je lichaam loslaten. Doordat je met je voorhoofd op de grond ligt en met zitbotten zoveel mogelijk op je hielen, kan ook je rug goed ontspannen. Helpt vaak tegen (onder)rugpijn.

Oefening:  Ga wandelen in de buitenlucht. Hetzij in de buurt waar je woont of bent. In het bos of strand. Als het kan een uur. Rustig op een bankje voor je huis zitten helpt ook. Of naar keuze op een bankje achter je huis of je balkon.

Dagelijks jezelf aarden voor je gezondheid

Als je goed gegrond bent, dan ben je energetisch verbonden met de aarde. Hierdoor ben je beter in staat om met spanningen en emoties om te gaan. En je ontwikkelt een sterk bewustzijn van je lichaam. Je wordt gezonder. Dat wil je toch.

Print Friendly, PDF & Email
>