Beweeg naar gezondheid

voor een goed gevoel

By Marchal | Maandthema

Leven is bewegen en in beweging blijven.

Ons fysieke lichaam is gebouwd om te bewegen kijk maar mee. Alle cellen worden voortdurend vernieuwd.
De oude cellen wordt voortdurend "gebuikt", afgebroken en afgevoerd naar een nieuw begin. Ook onze 'geest' wordt voortdurend vernieuwd.d.m.v impulsen. In een gezond lichaam is er een natuurlijke balans tussen lichaam, ziel en geest. Daarom beweeg naar gezondheid

Dat wat voeding krijgt, aandacht krijgt, groeit en bloeit. Dat wat geen voeding krijgt sterft uiteindelijk af, verdwijnt.  Vaak komt er uiteindelijk weer iets nieuws
En in sommige situaties is een tekort aan voeding juist bloei en groei. Zoals bij de orchidee.  
In tijd van schaarste of armoede is creativiteit noodzakelijk. Om te overleven. Het dwingt ons om het anders te doen dan we deden.

Beweeg naar gezondheid

Beweeg naar gezondheid

  • bevrijd je van dipjes
  • geeft minder stress en zorgen
  • houdt je botten gezond
  • is goed voor je sociale leven
  •  bevordert je zelfvertrouwen
  • vermindert de kans op hart- en vaatziekten
  • Meer zin in seks
  • verbetert je conditie
  • is goed voor je longen
  • verlaagt de kans op overgewicht
  • verbetert je gevoel
  • verbetert je denkvermogen
  • is gewoon erg gezond
  • versnelt  je metabolisme
  • stimuleert je doorbloeding

Stelling: Je lichaam functioneert optimaal als je niet overdadig eet of impulsen krijgt. Dus minder is gezonder

Beweeg naar gezondheid

  • bevrijd je van dipjes. Negatieve gevoelens worden minder. Je lichaam maakt tijdens bewegen een stofje aan, waardoor je depressieve gevoelens verminderen
  • geeft minder stress en zorgen. Positieve gevoelens worden versterkt. Door bewegen, maakt je lichaam stofjes aan die je een euforisch en goed gevoel geven waardoor je beter tegen stress en zorgen kunt. 
  • houdt je botten gezond. De dichtheid van je botten neemt na je 30ste levensjaar af. Je botten worden brozer en breken makkelijker. Beweging kan helpen dit tegen te gaan door je botten regelmatig te belasten.
  • is goed voor je sociale leven.Je komt meer onder de mensen en dat voelt goed. 
  •  bevordert je zelfvertrouwen. Je gaat je lichaam anders bekijken. In plaats van hoe het eruit ziet, ga je ook kijken wat het allemaal kan.
  • vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Regelmatig bewegen heeft preventief effect op de belangrijkste oorzaken van hart- en vaataandoeningen, verhoogde bloeddruk en de kans op diabetes 2. Ook heeft regelmatige beweging een positief effect op je cholesterol balans en verminder je de kans op aderverkalking.
  • Meer zin in seks  Als je meer beweegt verbetert je conditie en krijg je meer energie om andere dingen te doen.
  • verlaagt de kans op overgewicht. Door meer te bewegen verbrand je meer calorieën. Je conditie verbetert en je krijgt vaak het lichaam wat bij je hoort.
  • is goed voor je longen. Door bewegen gaatje hart harder werken en wordt er meer bloed naar de longen gepompt. Hierdoor wordt er meer zuurstof via de longen opgenomen en in je lichaam gebruikt
  • verbetert je gevoel  Door te bewegen verbetert je humeur met sprongen en wordt eventuele stress verminderd. Het werkt ontspannend en je slaapt beter. Als je vaker gaat bewegen, dan maakt je lichaam ook vaker lichaamseigen neurotransmitters aan. Deze neurotransmitters bepalen voor een belangrijk deel hoe jij je voelt.
  • verbetert je denkvermogen. Niet alleen je spieren, ook je hersenen zijn gebaat bij regelmatig sporten. Intensieve lichaamsbeweging bevordert de bloedsomloop. Zo komt er dus ook meer zuurstof in je hersenen.
  • is gewoon erg gezond. Je lichaam is gebouwd  om te bewegen en actief te zijn. Kijk eens wat je lichaam allemaal kan.
  • versnelt  je metabolisme. Door meer te bewegen verbrand je meer calorieën. Je conditie verbetert .. 
  • stimuleert je doorbloeding. Intensieve lichaamsbeweging bevordert de bloedsomloop. Zo komt er dus ook meer zuurstof in je hersenen en je hele lichaam. 

Aanmelden voor een proefles yoga

Door je aan te melden kunnen wij een vrije plaats voor jou persoonlijk reserveren. Door het invullen kunnen wij onze lessen beter voorbereiden. Dank je wel!

Yoga aanmelden proefles
Een proefles in Alkmaar kost € 5,00 en in Wieringerwerf € 10,00. Dit wordt verrekend als je, aansluitend op de proefles, een 3-maanden abonnement neemt.
Je kunt hier je belangstelling aangeven.
Je kunt hier je belangstelling aangeven. En als je dat wilt; aangeven wat je specifieke klachten zijn. Wij gaan er zorgvuldig mee om!
Je ontvangt een email met de nieuwsbrief. Hierin kun je jezelf aan- en afmelden voor elk onderwerp.
Help mee aan een goede voorbereiding.

Print Friendly, PDF & Email
Follow

About the Author

Sinds augustus 1976 geeft Marchal van Straten regelmatig yogales, meditaties, lezingen, workshops, trainingen en consulten. Denk hierbij aan groepen, personen, verenigingen en bedrijven. De rode draad is het bieden van ontspanning en persoonlijke ontwikkeling, inzichten, beter samenwerken, zodat veel dingen in je leven net even gemakkelijker gaat. Aan de orde komen bijvoorbeeld persoonlijke problemen, vastlopen in relaties, zaken etc. Maar ook bedrijfsvragen m.b.t.. keuzes en samenwerken op strategisch, tactisch en uitvoerend niveau.